|
תאריך פרסום : 22/05/2013
| גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות קריית גת
|
11572-03-10
19/01/2013
|
בפני השופט:
נעם חת מקוב
|
- נגד - |
התובע:
יעקב אברהם
|
הנתבע:
רשת רהיטי אלקנטרה
|
פסק-דין |
- בפני תביעה לתשלום 4,750 ש"ח וכן פיצוי בגין עוגמת נפש והוצאות בסכום שלא הוגדר, בגין מערכת סלון שרכש התובע. לטענת התובע, הוא רכש מערכת ישיבה לסלון 2 פלוס 3 (להלן: "הסלון") לאחר ביקור באולם תצוגה של הנתבעת, אולם הסלון שקיבל בפועל נחות בהרבה מזה שראה בתצוגה ועל כן הוא מבקש לקבל את מלוא עלות הסלון כפיצוי, וזאת לאחר שניסיונותיו לפעול מול הנתבעת לטיפול בבעיה לא עלו יפה.
- בהליך זה ניתן תחילה פסק דין כנגד הנתבעת, כשלא התייצבה לדיון, אולם לבקשתה בוטל פסק דין זה, כשהתובע לא התייצב לדיון בבקשת הנתבעת לביטול פסק הדין. לאחר מכן ולבקשת התובע, נקבע דיון נוסף, כדי לתת לתובע את יומו בכפוף לחיובו בהוצאות.
- ייאמר, כי הנתבעת מעולם לא הגישה כתב הגנה ולא מצאה לנכון לפרוש טענותיה בכתב וכבר מטעם זה, ניתן היה לתת פסק דין נגדה. יחד עם זאת ומשנציג הנתבעת התייצב פעמיים לדיונים בפני ומסר את גרסת הנתבעת, אבחן את טענות הנתבעת כפי שנמסרו על ידו בעל פה, כאילו הוגש כתב הגנה.
טענות הצדדים
- טענתה העיקרית של הנתבעת היא, כי לא היא מכרה את מערכת הסלון לתובע. לטענתה היא חברה שנותנת זיכיונות לחנויות שונות שמוכרות את הרהיטים שלה והיא כלל לא מוכרת לאנשים פרטיים ומי שמכר לתובע את מערכת הסלון היא חנות בשם "אופק שיווק רהיטים בע"מ" (להלן: "אופק"). עוד טענה הנתבעת בפני, כי היא כלל אינה מוכרת מערכות סלון מדגם ניקולטי, כמו זו שרכש התובע ועל כן וודאי שלא היא אחראית כלפיו ובנוסף, חלקה הנתבעת על טענות התובע לגופן וטענה כי התמונות שהציג התובע מטעות וכי מה שהתובע קיבל זהה למה שהיה בתצוגה.
- למרות טענת הנתבעת, כי צד שלישי אחר הוא שאחראי כלפי התובע, לא מצאה הנתבעת לנכון להגיש הודעת צד שלישי כלפי אותו צד. אציין כי בדיון הראשון בפני, הצעתי לנציג הנתבעת כי ינסה לפתור את הבעיה מול אותו צד שלישי, אשר הנתבעת לא הכחישה כי היא בקשרים עסקיים איתו וזאת על מנת לייתר המשך הדיון, אולם הדבר לא עלה יפה והתובע ביקש לקיים דיון נוסף בפני.
- בדיון הנוסף בפני, טען נציג הנתבעת כי בעקבות הדיון הראשון בפני, הוא שלח לבית התובע איש שירות מאופק, אך התובע לא קיבל אותו ואף טען כי דיבר עם בעל הבית של אופק שהבטיח כי יחליף את הסלון של התובע. התובע מצידו טען, כי אכן נציג הנתבעת פנה אליו ואמר לו כי ייצרו איתו קשר, אולם מי שיצר איתו קשר לא הגיע בפועל, על אף שאמר לו כי יגיע, כך שבפועל לא השתנה דבר.
השאלות שבמחלוקת
- נשאלת אם כן השאלה, אם הנתבעת היא אכן הצד הרלוונטי להליך זה, או שמא כטענתה, אינה קשורה כלל לסלון נשוא תביעה זו. אם ייקבע כי הנתבעת היא היריבה הנכונה של התובע, יהיה מקום לבחון את טענת התובע כי הוא זכאי להשבה של מלוא עלות הסלון ותשלום נוסף בגין עוגמת נפש והוצאות שונות.
הראיות שהוצגו בפני
- לכתב התביעה, צירף התובע, חשבונית מס וקבלה. שני מסמכים אלה נושאים שני שמות. מימין כתוב "רשת רהיטי אלקנטרה" ובאותיות קטנות יותר "ריהוט בשיווק ישיר" ומשמאל כתוב "אופק שיווק רהיטים בע"מ". כך בדיוק גם בטופס הזמנה שצורף לכתב התביעה. אולם יש לשים לב, כי בטופס ההזמנה, נכתב באותיות גדולות במיוחד "הטובין הנ"ל שייך לרהיטי אלקנטרה עד לפרעון מלא בפועל". במאמר מוסגר אציין כי מתחת למשפט זה, כתוב באותיות קטנות יותר, כי לבית משפט השלום בנתניה סמכות שיפוט ייחודית, אולם הנתבעת לא העלתה טענה כנגד הסמכות המקומית ועל כן עניין זה לא נדון.
- בפני, העיד התובע, כי נכנס (עם אשתו) לחנות שהייתה בשדרות לכיש בקריית גת ופגש שם קרובת משפחה בשם ויקי, שאמרה לו כי היא עובדת באלקנטרה בסניף קריית גת, אותו היא מנהלת. התובע טען עוד, כי על המשאית שהובילה את מערכת הסלון, משני צידיה היה לוגו של "רהיטי אלקנטרה" ולטענתו, בכל התקופה עד שהגיש את התביעה, כשפנה וניסה לקבל טיפול בתלונותיו, מעולם לא נאמר לו על ידי אף אחד, כי לא אלקנטרה היא בת שיחו הרלוונטית אלא אופק. התובע העיד עוד, כי במועד בו קיבל את הסלון, הגיעו לביתו שני אנשים עם הסלון ונעלמו מיד לאחר ששילם להם על ההובלה.
- לכתב התביעה, צירף התובע רשימה (שהוא ערך) של השיחות שניהל מול אלקנטרה. לדבריו, המערכת הובאה לביתו ביום 7.12.09 וכבר למחרת ניגש לחנות ושוחח עם ויקי על הליקויים ומולא טופס של טיפול בלקוח. לדבריו, ביום 28.12.09 ביקר בביתו נציג של אלקנטרה, בשם יהודה ומילא דוח בעניין ולמחרת קיבל שיחה מנציג אחר שאמר שלאחר שהוא קיבל את הסלון, אין עוד מה לעשות בעניין. לאחר מכן, התקשר כעשר פעמים לחנות ובכל פעם הובטח לו כי יחזרו אליו ודבר לא קרה. ביום 8.2.10 שלח מכתב לחנות בדואר רשום, אולם המכתב לא נדרש וחזר אליו. במרץ הוגשה תביעה זו.
- לקראת הדיון השני שהתקיים בפני, הגיש התובע לבית המשפט שני פסקי דין בהליכים שהתנהלו נגד הנתבעת מהם לדעתו ניתן ללמוד כי הנתבעת, כשיטה, מנסה לחמוק מאחריות באמצעות אופק, ולמעשה היא ואופק חד הם.
- פסק הדין הראשון (ת.ק. 22309-06-10
בחרי ואח' נ. אופק שיווק רהיטים בע"מ ואח'), ניתן בבית המשפט לתביעות קטנות בטבריה ביום 3.11.12. הנתבעות באותו עניין היו, אופק שיווק רהיטים בע"מ, רשת רהיטי אלקנטרה בע"מ ורשת רהיטי אלקנטרה - סניף טבריה. באותו הליך, הגישה הנתבעת כתב הגנה ובו טענה בין היתר, כפי שהיא טוענת בהליך בפני, כי לא היא מכרה את השולחן נשוא אותו הליך ואין בינה לבין התובעים שם כל יריבות.
- בפסק הדין שניתן נגד הנתבעת, נקבע כי יש יריבות בינה לבין התובעים שם. בית המשפט בטבריה קבע, כי לתובעים שם נמסר כרטיס ביקור של הנתבעת עם כתובתה בטבריה וכי על חשבונית העסקה התנוסס שמה ועל כן אין לתת לה לחמוק מאחריות לעסקה. שם אף השיק שמסרו התובעים נפרע על ידי הנתבעת.
- בפסק דין נוסף שניתן ביום 16.1.12 בבית המשפט לתביעות קטנות בכפר סבא (ת.ק. 33785-07-11
אדליס ואח' נ. רשת רהיטי אלקנטרה), הייתה הנתבעת שבפני, הנתבעת היחידה, כמו בהליך שבפני. בהליך זה, נתבעה הנתבעת בגין מערכת סלון אשר לטענת התובעים שם הייתה פגומה. גם שם טענה הנתבעת להיעדר יריבות, מהטעם שהיא עוסקת ביבוא ושיווק רהיטים ומעניקה זיכיונות שיווק ואינה מוכרת רהיטים באופן ישיר. גם שם, טענה כי המוכרת של הרהיטים היא אופק שיווק רהיטים בע"מ, בעלת ח.פ. שונה משלה.
- באותו עניין, טענו התובעים, כי רשמו שיקים לפקודת הנתבעת וכי כשנסעו למקום מושבה של אופק בנתניה, ראו שלט גדול עם שם הנתבעת עליו. בית המשפט באותו עניין קיבל את התביעה נגד הנתבעת וראה בהתנהלות הנתבעת, ניסיון להסתתר מאחורי אישיות משפטית אחרת כדי להתחמק מחיוביה. בית המשפט שם אף מצא לנכון לאזכר פסיקה נוספת בבתי המשפט לתביעות קטנות בהן העלתה הנתבעת טענת חוסר יריבות ועולה ממנה ניסיון של הנתבעת לטשטש את זהותה.
- עוד יוזכר, כי בדיון השני בפני, התייצבה עובדת של אופק והעידה בפני. לדבריה לא בעל הבית שלה ביקש ממנה להתייצב אלא נציג הנתבעת הוא שביקש ממנה להגיע, כן טענה כי היא מכירה את נציג הנתבעת בגלל שהוא מסדיר את העניינים מול כל הזכיינים.
התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות:
הורד קובץ
לרכישה
הזדהה
בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה |
Disclaimer |
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.
|
שאל את המשפטן
יעוץ אישי
שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
|
|